• V listopadu 2018 jsme namontovali do lokomotivy řady 740 a předali do zkušebního provozu zdroj pro vlakový zabezpečovač LS4

Napaječ vlakového zabezpečovačeLokomotiva 740 758

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

  • Lokomotiva 744 701-4 patřící Unipetrol dpoprava byla před 20 lety rekonstruována v JLS Jihlava, na ní se prototypově zkoušelo nové řešení pomocných pohonů. Generátor pomocných sítí ze Siemens Drásov, rgulátor k němu od ELEN Brno, střídače pro řízení asynchronních motorů pro kompresor a chlazení trakčních motorů od Control Techniques. Nyní lokomotiva prošla v CZ LOKO Česká Třebová omlazovací kůrou a bylo příjemné zjistit, že i po tolika letech jsou tyto komponenty na lokomotivě funkční.

Lokomotiva 744 701regulátor lokomotivy 744 701Lokomotiva 744 701

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

  • Nepříliš časté použití měniče FCA 230-1700-48 v nabíjecí stanici pro akumulátorové vozíky. Zasunutím dobíjecího konektoru do vozíku se měnič zapne a vytažením vypne.

Nabíjecí konektor aku vozíkuNabíjecí stanice aku vozíku

 

 

 

 

 

 

 


 

  • Upravili jsme regulátor dynama RD 48-50-RG pro přívěsné vozy s označením RD 48-50-RGR. V průběhu roku 2018 probíhá montáž do vozů 050.

Regulátor dynamaRegulátor dynamaOsobní vůz 050

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

  • Pro Lokomotivu řady 799 jsme vyrobili náhradu zcizeného výkonového ovládání trakčního motoru. Podobně jsme před několika lety upravili pro výkonový IGBT prvek ovládání trakčního motoru pro 199 001-9, tedy čistě akumulátorovou verzi 799.

     

Lokomotiva 199Lokomotiva 799

 

 

 

 

 

 

 

Nově vyrobené výkonové ovládání trakčního motoru jsme na začátku října 2017 namontovali a předali ke zkušebnímu provozu.

 

Výkonová část ovládání třakčního motoru

 

 

 

 

 

 

 


M260 001 

  • Jsme rádi, že i my jsme byli přizváni k účasti na rekonstrukci motorového vozu M260 001. Dobíječe FCA 230-1000-24 jsou ve voze tak dobře ukryty, že je nelze spatřit.

 

 

 

 

 


 Měnič FC 24-700-110Měnič FC 24-700-110

  • Něketrých výrobků je vyrobeno již přes tisíc kusů a stále výroba pokračuje. Jiných bylo vyrobeno jen pár kusů. To se zatím týká i měniče FC 24-700-110. Prototypový kus jsme namontovali v lednu 2016 do motorového vozu ERTMS SŽDC pro napájení měřící elektroniky.

 

 

 

 


 

 

  • Mechanický vibrační regulátor EKI se dříve používal pro regulaci nabíjení baterií a osvětlení v mnoha vozech. Dnes jej najdeme nejčastěji v historických exponátech. Jeho zjednodušená verze (bez regulace pro žárovkové osvětlení vozu) se v průběhu let dočkala elektronické podoby. První byla vyráběna v Brně a druhá v Dubnici. V současné době jsme vyrobili verzi třetí, jejímž základem je regulátor FCR 300G. Regulátor dynama RD 48-50-RG jsme namontovali v srpnu 2015 do motorového vozu MVTV 3-025 a později do MVTV 3-017 a MVTV 3-004.

 

Zakrytovaný regulátor EKI Mechanický regulátor EKI Regulátor EKI zezadu Elekrtonická verze z Brna Elekrtonická verze z Dubnice

Regulátor RD 48-50-RGRegulátor RD 48-50-RGRegulátor EKIMVTV 3-025

 


  • Źe se některý náš výrobek občas dostane za humna jsme si už zvykli. Přesto nás mile překvapilo, že menič FC110-360D-24 poputuje s lokomotivou 740 505 až do Uruguaye.

 


  • Střídače AFCA v loko 774 702

    V prosinci 2014 v dílnách CZ LOKO v České Třebové byly do lokomotivy 774 702 dosazeny střídače AFCA 3x400-37k-3x400 pro řízení pomocných pohonů.

     

     

     

    lokomotiva 774 702-5

 

 

 

 

 

 


  • Náhrada měniče SE 5340 měničem AFCANáhrada měniče pro chlazení trakčních motorů Control techniques SE 5340 měničem AFCA 3x400-37k-3x400, bez nutnosti upravovat rozvaděč, na lokomotivě 724 804-0. Zahájen zkušební provoz. Po roce provozu testování ukončeno.

Měnič AFCA bez krytu

 

 

 

 

 

 

 


  • Dobíječe baterií v 851 026-5 Při rekonstrukci motorového vozu 851 026-5 na 99 54 9165 001-7, měřicí vůz AŽD v dílnách CZ LOKO v České Třebové v roce 2013, byl pro regulaci generátoru pomocných sítí použitý regulátor FCR 300CDI. Pro zdroj sítě 1x230V 50Hz slouží AFCA 3x400-10k-1x230. Pro dobíjení baterií palubní sítě jsou použity dva FCA 3x400-5000S1-24. dobíjení startovací baterie zajišťuje FCA 230-1000-24. Také v přípojném voze 60 54 89-29001-1, který byl rekonstruován v ČMŽO v Přerově zajišťuje síťové napětí 230V náš měnič AFCA 3x400-10k-1x230

 

 

 

851 026-5

AFCA 3x400-10k-1x230 v 851 026-5 

 

 

 

 

 

 

 


  • Montážní vůz trakčního vedeníPři rekonstrukci Montážních vozů trakčního vedení v Jihlavě na MVTV 2.2, byl použit Měnič FCA 3x400-5000-24 pro vytvoření palubního napětí 24 V

 

 

 

 

 


  • Diesel elektrická lokomotiva 753 720-2Mikrovlnná trouba Profesor MTE 170-24 Byla montována při rekonstrukcích lokomotiv řady 753. Poslední vyrobený kus do lokomotivy 753 720-2. Nyní se dodává model CANDY CMV20DS 24.

 

 

 

 

Mikrovlnná trouba  Profesor MTE170

 

 

 

 

 

 


  • Elektrická lokomotiva 230 092-9Mikrovlnná trouba Profesor MTE 170-48 zabudovaná v kabině strojvůdce elektrické lokomotivy 230 092-9 ČD Cargo.

 

Mikrovlnná trouba MTE170-48

 

 

 

 

 

 

 

 


 

ELEN BRNO